معمولا همه زیبایی و شادابی چهره را در استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی میبینند و هرگاه صحبت از زیبایی میشود به دنبال مارک های مختلف لوازم آرایش میگردند اما شادابی پوست را باید با رعایت چندین نکته حفظ کرد. دراین مقاله راز های طلایی برای شادابی پوست صورت آورده شده است امیدواریم با استفاده از این روش های ساده اما کلیدی سلامت و شادابی پوستتان را تامین کنید.

استفاده از بخور صورت :

بخور دادن پوست منافذ پوست را باز میکند در نتیجه دارو ها و کرم های درمانی و ماسک ها بهتر به پوست نفوذ میکنند و تاثیر بهتری دارند. بخور دادن سلول های پوست را تا حدی تحریک میکند در نتیجه لایه برداری راحتتر انجام میشود و باعث شادابی پوست میشود. همچنین باعث تخلیه ی جوش های چرکی و جوش های سرسیاه پوست میشود.

چربی مناسب:

پوست باید چربی مناسبی داشته باشد در صورت زیاد بودن چربی پوست، پوست جوش میزند و در صورتی که فاقد چربی باشد باعث خشکی پوست و چروکیدگی زود رس پوست میشود. اگر بعد از استحمام و استفاده از شامپو و صابون پوستان قرمز و حساس شد بدانید چربی پوستتان تنظیم نیست.

لایه برداری پوست :

درصورتی که هر چند وقت یکبار لایه ی مرده سطح پوستتان را بردارید به رشد سلول های جدید در سطح پوست خود کمک بزرگی کرده اید و بدین ترتیب باعث رفع جوش ها میشود و از لک های جوش های قدیمی خبری نیست و پوستی شفاف و شاداب خواهید داشت. لایه برداری با اسکراب ها و ماسک های خاصی انجام میشود. شستن صورت با آرد جو دوسر نیزز به لایه برداری کمک میکند زیرا ذرات زبر آرد با عث جدا شدن سلول های مرده میشوند.

خواب آرام :

تنها همین که ساعت خوابتان بیشتر از 7 ساعت باشد کافی نیست خواب در صورتی برای پوست تاثیر مثبت دارد که خوابی آرام و بدون استرس باشد. استرس چه در هنگام خواب و چه در بیداری شادابی پوست صورت را میگیرد و باعث میشود چهره خسته بنظر برسد.

رفع خشکی پوست با انوع ماسک ها :

برای شادابی پوست صورت باید از خشکی پوست فرار کرد بهترین راه برای خشکی پوست استفاده از لوسیون های آب رسان و ماسک هایی ست که رطوبت سطح پوست را تامین میکنند. خشکی پوست باعث شکنندگی و در نتیجه چروک شدن پوست میشود و جوانی و شادابی را از چهره میگیرد.