شناخت سرم لومینِس (Luminesce)

سرم لومینس توسط دکتر ناتان نیومن جراح زیبایی و متخصص پوست فرمول دهی شده.ایشون در بیورلی هیلز ، لس آنجلس کار کرده ، و یکی از سرشناسان علم سلولهای بنیادی هستن.او به خاطر فن آوری پیشرفته و انحصاری خودش به نام خیزش سلول بنیادی بسیار مشهوره.ایده استفاده از سلولهای بنیادی مشتق شده از چربی هنگامی که او مشغول یک عمل جراحی لیپو ساکشن بود به ذهنش خطور میکنه.با مطالعه سلولهای بنیادی متوجه میشه که چربی شکم یکی از بهترین ذخایر سلول های بنیادی رو داره.و هنگامی که می دید تمام اون چربیهای بی چاره مکیده و به سطل زباله ریخته میشه افسوس میخورد!!!مشکل اینجا بود که دستگاه طراحی شده برای استخراج چربی ها برای سلولهای بنیادی بسیار نامناسب و همه اونها رو نابود میکرد.

اون تصمیم گرفت وسیله و پرتوکل مخصوصی پی ریزی کنه که بتونه خیلی آروم چربی رو بدون از بین بردن سلولهای بنیادی بیرون بکشه.هنگامی که چربی به شکل دستی طی یک عمل استخراج شد ، او طی یک پروسه ای به نام ستنریفیوژن سلولهای بنیادی رو از چربی جدا میکنه و دوباره سلولهای بنیادی رو در یک محیط استریل به خود بیمار تزریق میکنه.پروتکل تزریق سلولهای بنیادی طبق یک دستور خاص و بسته به نوع کاربرد اون طراحی شده.

دکتر نیومن خیلی مشهور شد و چشم همه رسانه های دنیا رو به کلینیک خودش خیره کرد چونکه نتیجه اون عمل فوق العاده باور نکردنی بود.
هر چند ، کار کردن در بیورلی هیلز دنیای ستاره های مشهور هالی وود او رو معروفتر هم کرده.

حال ارتباط ان با کمپانی جِنِس چیست؟ما نمی تونیم از این روش استفاده کنیم چون دارای حق انحصاری پروتکل پزشکی است.این ارتباط از طریق رندی ری یکی از بیماران دکتر نیومن شروع شد.رندی مجبور بود که عمل زانو انجام بده اما اول تمایل داشت تزریق سلولهای بنیادی رو تجربه بکنه و به همین خاطر مدام دکتر نیومن رو ملاقات میکرد.یک روز که در دفتر دکتر نیومن منتظر بود ، او متوجه وجود یک بطری کوچک روی میز او میشود و خیلی سریع حدس میزنه که دکتر نیومن می بایستی یک سرم جدیدی از سلولهای بنیادی اختراع کرده و قصد داره اون رو به روند درمان اضافه بکند.رندی خیلی سریع این موقعیت فوق العاده رو تشخیص میده و از دکتر نیومن در مورد گرفتن حق امتیاز فروش سرم مخصوص اجازه میگیرد.دکتر ناتان لبخند میزنه و به او میگه :تو این بطری هیچ سلول بنیادی وجود نداره.چون اونها سلولهای زنده هستند و به محضی که از محیط مخصوصشون بیرون بیان و تو محیط غدایی مناسب نباشن از بین میرن.رندی خیلی ناراحت بود ، که دکتر خبرهای خوبی بهش داد:در این سرم هیج سلول بنیادی وجود نداره ،اما همه چیز این فرمول توسط سلولهای بنیادی ساخته شده.رندی می پرسه : منظور از ساخته شدن توسط سلولهای بنیادی چیه ؟دکتر نیمون جواب میده : این سرم یک محصول جانبی سلولهای بنیادی ، اون پر از عناصر رشد است.رندی هیچ وقت درباره عناصر رشد چیزی نشنیده بود ، ولی در مورد هورمون رشد چرا.اما ناتان به او میگه که این موضوع هیچ ربطی به عناصر رشد نداره.

پس ان ها چه هستند؟ چطور کار میکنند ؟و ارتباط انها با سلولهای بنیادی چیست؟

برای درک چگونگی کارکرد این سرم ، خیلی مهم است که تفاوت و ارتباط بین عناصر رشد و سلولهای بنیادی را متوجه بشوید:

عناصر رشد مولکول هستن نه سلول زنده.مولکولها در محیط خارج بدن هم میتوانند زنده بمانن.اونها میتونن در سطح پوست استفاده بشن و کارشون رو انجام بدن، اما سلول بنیادی این توانایی رو ندارد.

عناصر رشد مولکولهای علامت داری هستن که توسط سلولهای بنیادی آزاد میشن و به پوست علامت و نشانه میدهند.هر کدام از عناصر رشد مجهز به یک سیگنال آزاد شونده بخصوص هستن که منجر به یک عمل خاص در سلول پوست میشود.برای مثال: عنصر رشد انتقال دهنده بتا (TGF-B) سیگنالی رو آزاد میکنه که ترشح کولاژن رو تحریک میکنه.عنصر رشد کراتینوسایت (KGF) سیگنالی رو برای تحریک رشد سلول مخصوصی می فرستد.

اینترلوکین (IL6-IL-7,IL-8) سیگنالی به منظور کاهش التهاب آزاد میکنه. وقتی که در سطح پوست استفاده بشه همه عناصر رشد با یک سینرجی برای ترمیم ، جا به جایی یا باز تولید سلولهای پوست عمل میکنن.

سرم لومینس

بعد از استخراج سلولهای بنیادی از چربی ، دکتر نیومن تعداد خیلی کمی از اونها رو در پتری دیش ( ژل غدایی) نگه داشت و چند روز صبر کرد.سلولهای بنیادی هنگامی که در یک محیط مناسب غدایی باشند چه کار میکنند ؟

اونها خیلی سریع شروع به تکثیر شدن میکنن و بینشون خیلی صحبتها انجام میشه!راجع به چی صحبت میکنن؟خب اونها در مورد عناصر رشد حرف میزنن:اگر دقیقتر بگیم اونها سیگنالهای بسیاری به بیرون از سلول می فرستن ، و عناصر رشد بسیاری رو در محیط ژله ای آزاد میکنن.بعد از گذشت چند روز ، دکتر نیومن ژل رو بیرون میاره که حاوی همه عناصر رشد است. اون ژل رو تصفیه و تمام سلولهای بنیادی رو حذف میکنه و همین ! داخل سرم این عناصر وجود داره :بیشتر از دویست نوع عنصر رشد اون تو وجود داره و نه چیزه دیگه ای !

تاثیر اونها روی پوست چیست؟ اونها همه گذرگاه های شیمیایی رو تحریک میکنن که بافت پوست رو ترمیم کنه و دوباره بسازه.

تاثیر اان به چه شکل است ؟

سرم لومینس تاثیرات متعددی داره : تمام خط و خطوط و چین چروکها رو در نتیجه تولید کولاژن جدید از بین میبره. این سرم ظهور همه لکه های پیری و رنگی روی پوست رو از بین میبره. خشکی پوست رو کاهش میدهد،بافت و انعطاف پوست رو تقویت میکنه،لطافت و سفتی پوست رو افزایش میدهد.

طریقه مصرف ان آسون است: دو بار در روز، بعد از تمیز کردن مناسب پوست ، مقدار کمی از اون رو به گردن و صورتتون می مالید ، بعد از خشک شدن کامل ، کرم روز رو در روز و کرم شب به هنگام شب روی اون می زنید.سرم لومینس در انحصار شرکت جِنِس قرار داره.هیچ محصول دیگه ای در بازار قابل مقایسه با این سرم نیست.

شناخت سرم لومینِس (Luminesce)

واتساپ
منبع : ویلیام امزلاک ( William Amzallag )
مدیر علمی تولید محصولات کمپانی ژنس ( Jeunesse )